top of page

Kiidame väikeseid tegijaid


Kas sa oled oma hommikukohvi täna juba joonud? Kuidas maitses? Loomulikult hästi! Kohvinautleja teab, mida joob ja kust kõige paremat kohvi saab, eksole! Mina näiteks jõin täna hommikul kohvi Palju Talu Puhu Risti poes, Jõgevamaal, peatudes seal sõidul Tallinnast Tatusse. Kuigi mul oli natuke kiire oma ennelõunasele kohtumisele, peatusin seal natuke meelega.

Meie viimased bränditud topsid telliti justnimelt sinna, armsasse külapoodi Tallinn-Tartu maanteel, kus kohalik talumees pakub oma kasvatatud liha ja teisi põllumajandussaadusi. Tahtsin lihtsalt professionaalsest huvist vaadata, kuidas topsid poodi sobituvad ning kuidas külastajale silma paistavad. Topsid sai kujundatud täpselt lähtudes poekese visuaalsest identiteedist ning need nägid seal välja eriti nunnud. Ausõna!

Miks ma seda ülistuskõnet siin pean (kuigi see ei olnud eesmärk), on see, et välja tuua, kui edukalt saab ka väikeses külapoes oma kliente kõnetada ning meeldejäävat teenindust pakkuda justnimelt sellistele väikestele nüanssidele mõeldes – oma poekese bränditud kohvitopsidega. Kui meie varasemad kampaaniad on olnud pigem suurte brändide sõnumiga ja kelle sõnumit oleme levitanud kohvikutes üle Eesti, siis sel korral on keskendutud pigem olemasoleva kliendi hoidmisele müügikohas. Hästi läbimõeldud reklaam ei ole sugugi ainult suurte brändide ja agentuuride pärusmaa. Sageli on piiratud võimalused hoopis paremate lahenduste kasvupinnaseks!

See kõik väärib ära mainimist ka seepärast, et meie järgmised bränditud topsid tulevad samuti pigem ühe konkreetse müügikoha reklaamiga ning samuti juba olemasoleva kliendi paremaks teenindamiseks. Ei vasta tõele paljude turundusgurude väide, et olemasolevale kliendi peale ei ole mõtet enam turundusraha kulutada vaid kogu ’aur’ tuleb panna uue kliendi võitmisele. Vaidleksin siinkohal vastu ja tuletaksin meelde lihtsat tõde, et iga kliendi jaoks on olemas teatud elukaare pikkus ning ostu sooritamiste arv enne kui ta pöördub sinu konkurendi poole. Seda elukaart saab aga lihtsate vahenditega pikendada ning minu soovitus on hoida ja veelkord hoida juba enda poole võidetud klienti, kuna lojaalne klient on see, kes toob sulle lojaalselt ka igakuise sissetuleku!

Head kohvi!


Viimased
Arhiiv
bottom of page